Antoine de Saint-Exupéry
Antoine de Saint-Exupéry (29. 6. 1900 - 31. 7. 1944) se narodil v
Lyonu jako jedno z pěti dětí. Již od dětství ho fascinovaly stroje,
zejména lokomotivy a letadla a vše, co s nimi souvisí. Po dvou
letech studia architektury nastoupil v roce 1921 vojenskou službu u
leteckého pluku. Od této chvíle je jeho život spjat s vojenským a
civilním letectvím.
Po získání zkušeností ve Francii působí jako ředitel letecké společnosti v Argentině a organizuje průkopnické lety s poštovními zásilkami přes Kordillery: sám zde zahajuje noční provoz. Neklidný duch mu nedovoluje zůstávat delší dobu na jednom místě, a tak často mění působiště. Pokouší se o přímý let z Paříže do Saigonu a v roce 1935 zažívá svou snad největší životní havárii, když musí nouzově přistát 200 kilometrů od Káhiry a je s radistou Prévotem zachráněn karavanou až po pěti dnech bloudění pouští a zcela na pokraji sil. V roce 1938 při nouzovém přistání v Guatemale jen zázrakem unikne smrti, avšak z následků četných zlomenin lebky se už nikdy zcela nezotaví. V roce 1939 nastupuje opět ke své letce. Přes nepříznivý zdravotní posudek dosáhne toho, že jako kapitán plní nebezpečné úkoly při leteckém průzkumu. Po porážce Francie tráví válečná léta ve Spojených státech jako jeden z nejúspěšnějších spisovatelů své doby. Píše knihy a neustále usiluje o nové vojenské nasazení. Teprve intervence Rooseveltova syna mu umožní znovu se připojit ke své letce a projít školením na nových strojích.
31. 7. 1944 vzlétl ke svému osmému a poslednímu průzkumnému letu, ke kterému získal výjimečný souhlas - vzhledem k jeho věku mu bylo povoleno pouze pět letů. Z tohoto letu se však nikdy nevrátil. Jeho tělo ani zbytky jeho letadla se nikdy nenašly a tento pozoruhodný spisovatel a svérázný filozof zmizel, pravděpodobně sestřelen německou stíhačkou.
Po získání zkušeností ve Francii působí jako ředitel letecké společnosti v Argentině a organizuje průkopnické lety s poštovními zásilkami přes Kordillery: sám zde zahajuje noční provoz. Neklidný duch mu nedovoluje zůstávat delší dobu na jednom místě, a tak často mění působiště. Pokouší se o přímý let z Paříže do Saigonu a v roce 1935 zažívá svou snad největší životní havárii, když musí nouzově přistát 200 kilometrů od Káhiry a je s radistou Prévotem zachráněn karavanou až po pěti dnech bloudění pouští a zcela na pokraji sil. V roce 1938 při nouzovém přistání v Guatemale jen zázrakem unikne smrti, avšak z následků četných zlomenin lebky se už nikdy zcela nezotaví. V roce 1939 nastupuje opět ke své letce. Přes nepříznivý zdravotní posudek dosáhne toho, že jako kapitán plní nebezpečné úkoly při leteckém průzkumu. Po porážce Francie tráví válečná léta ve Spojených státech jako jeden z nejúspěšnějších spisovatelů své doby. Píše knihy a neustále usiluje o nové vojenské nasazení. Teprve intervence Rooseveltova syna mu umožní znovu se připojit ke své letce a projít školením na nových strojích.
31. 7. 1944 vzlétl ke svému osmému a poslednímu průzkumnému letu, ke kterému získal výjimečný souhlas - vzhledem k jeho věku mu bylo povoleno pouze pět letů. Z tohoto letu se však nikdy nevrátil. Jeho tělo ani zbytky jeho letadla se nikdy nenašly a tento pozoruhodný spisovatel a svérázný filozof zmizel, pravděpodobně sestřelen německou stíhačkou.
Nalezené produkty: 11