Jeff Grubb
Jeff Grubb patří mezi nejlepší a také nejznámější americké herní
návrháře v oblasti RPG her. Jeho jméno je spjato zejména s
nejlepšími projekty firem TSR a posléze i Wizards of the Coast.
Spolupracoval ovšem i na tvorbě mnoha dalších her. Oproti vytváření
scénářů a světů her, které je jeho povoláním, pro něj psaní fantasy
knih představuje spíše koníček. I přesto mají jeho příběhy velmi
příznivé ohlasy u čtenářů.
Narodil se 27. srpna 1957 v Pittsburgu v Pensylvánii (USA). Už jako mladík hrál rád válečné deskové hry. Když začal v roce 1975 studovat na univerzitě v Purdue, chodil do herního klubu pravidelně každý týden. Jednoho dne tam čirou náhodou spatřil skupinku lidí hrát jednu z prvních her na hrdiny. Ze zvědavosti se k nim přidal a rázem byl ztracen. Hraní ho úplně pohltilo.
Pravidelně se začal účastnit RPG, které v rámci prezentace D&D pořádali na GenConech. Jednou si mu tam přítel polohlasem posteskl, že oni by hru dokázali vytvořit lépe. Shodou okolností je slyšel autor hry a ihned je vyzval, aby se o to pokusili. Jeff s přáteli se dal do práce a za několik měsíců odevzdal výslednou hru do TSR, jen několik měsíců před začátkem dalšího GenConu.
Koncept se líbil, a protože firma TSR hledala nové herní návrháře, a také proto, že Jeff byl dost neodbytný, dostal nabídku, aby se stal profesionálním členem týmu, který nové RPG vytvářel. Tak se v roce 1982 z původně stavebního inženýra stal profesionální herní návrhář.
Grubb se stal členem velké Čtyřky, která pod vedením Tracyho Hickmana vyvíjela hru DragonLance. V diskusích a následném testovacím hraní se v budově TSR a u Hickmana doma za jeho přispění rodila jedna z nejlepších her tohoto žánru na světě. Grubb zde například vdechl život rase gnomů, které pojal jako jakousi satiru na své původní povolání. Gnomové, tak jak je stvořil, pak jako rasa expandovali i do jiných her a herních systémů.
Poté, co odešel z DragonLance, pracoval na mnoha dalších projektech. Spolu s Edem Greenwoodem vytvářel svět Forgotten Realms a zpracovával průvodce pro hráče. Vypracovával herní systém pro Marvel Super Heroes založené na komiksovém světě, spoluvytvářel hry Spelljammer nebo Al-Qadim. Z nejnovějších prací je možno jmenovat třeba význačný podíl na Star Wars RPG hře, práce na herním systému d20 Modern, případně účast v týmu tvořícím novou DragonLance RPG či novou kampaň pro Urbana Arcana.
Jeho první větší literární prací byla Finder's Stone Trilogy, na které spolupracoval se svou manželkou, Kate Novak. Ta byla mimochodem v té době rovněž jedním z autorů působících u TSR. Trilogie se odehrává v Grubbovi důvěrně známém světě Forgotten Realms. Skládá se z knih Azure Bonds (1988), The Wyvern's Spur (1990) a Song of the Saurials (1991). Jeff Grubb a Katy Novak tu přivádějí na scénu skupinu hrdinů v čele s nájemnou žoldnéřkou Alias, mágem Akbarem a paladinem Dragonbaitem. Tito hrdinové se musí postavit nebezpečí, které přichází jak z magie tak i čepelí nepřátel. Postavy si rázem získaly přízeň mnoha čtenářů.
Grubb neodmítl ani pozvání do světa DragonLance, takže od roku 1992 se jeho povídky objevily v několika antologiích z tohoto světa editovaných především duem Weisová-Hickman. V roce 1994 pak vyšel jeho první samostatný román Lord Toede v rámci cyklu DragonLance Vallains. Je to příběh laděný v humornějším duchu popisující osudy dračího velmistra Toedeho poté, co se vrátil na svět z Propasti díky sázce dvou démonů.
Později se znovu vrátil do Forgoten Realms knihou Cormyr: A Novel napsanou s Edem Greenwoodem, ve které zaznamenává historii země Cormyr. Ze stejného světa jsou i další knihy, na kterých spolupracoval opět s Kate Novak. V Masquerades (1995) se k žoldnéřce Alias vrátili a vytvořili pro ni další dobrodružství. V roce 1997 pak vyšly hned dvě knihy Finder's Bane a Tymora's Luck v cyklu o ztracených bozích.
O roku 1998 se Grubb rovněž angažoval ve světě Magic: The Gathering založeném na známé karetní hře. Nejprve je to první kniha cyklu Artefacts - The Brothers War, ve které soupeření a rivalita mezi dvěma bratry čaroději způsobí válku, která tak či onak zasáhne celou planetu. Hned v dalším roce vychází The Gathering Dark jako první díl trilogie The Ice Age, která vychází z knihy The Brothers War - v důsledku magické války nastává dlouhá doba ledová. Trilogie pokračuje díly The Eternal Ice (2000) a The Shattered Alliance (2000). V The Ice Age se autor stává kronikářem světa Dominaria.
Na základě dobrých ohlasů čtenářů na jeho knihy a předchozí spolupráce ho producent počítačových her WarCraft, Diablo a StarCraft firma Blizzard angažoval k napsání knihy hned ze dvou svých světů.
Grubb souhlasil a tak v roce 2001 spatřila světlo světa Liberty's Crusade, kniha založená na světě StarCraft. Tady se Grubb ocitá daleko v budoucnosti ve světě vesmírných válek, což je poněkud odlišné od fantasy prací, které publikoval dříve. Hned v následujícím roce vychází další kniha založená na hře. Tentokrát je to WarCraft a The Last Guardian.
Jeff Grubb stále ještě rád hraje hry na hrdiny, účastní se hned několika dobrodružství. Mimoto také velice rád čte, a to hned několik knih najednou, které nechává všude po domě, což se moc nelíbí jeho ženě Kate. A jako malý kluk se těší na vytváření nových světů a nových her.
text: Martin Fajkus
vyňato z knihy WarCraft 3 - Poslední strážce
Narodil se 27. srpna 1957 v Pittsburgu v Pensylvánii (USA). Už jako mladík hrál rád válečné deskové hry. Když začal v roce 1975 studovat na univerzitě v Purdue, chodil do herního klubu pravidelně každý týden. Jednoho dne tam čirou náhodou spatřil skupinku lidí hrát jednu z prvních her na hrdiny. Ze zvědavosti se k nim přidal a rázem byl ztracen. Hraní ho úplně pohltilo.
Pravidelně se začal účastnit RPG, které v rámci prezentace D&D pořádali na GenConech. Jednou si mu tam přítel polohlasem posteskl, že oni by hru dokázali vytvořit lépe. Shodou okolností je slyšel autor hry a ihned je vyzval, aby se o to pokusili. Jeff s přáteli se dal do práce a za několik měsíců odevzdal výslednou hru do TSR, jen několik měsíců před začátkem dalšího GenConu.
Koncept se líbil, a protože firma TSR hledala nové herní návrháře, a také proto, že Jeff byl dost neodbytný, dostal nabídku, aby se stal profesionálním členem týmu, který nové RPG vytvářel. Tak se v roce 1982 z původně stavebního inženýra stal profesionální herní návrhář.
Grubb se stal členem velké Čtyřky, která pod vedením Tracyho Hickmana vyvíjela hru DragonLance. V diskusích a následném testovacím hraní se v budově TSR a u Hickmana doma za jeho přispění rodila jedna z nejlepších her tohoto žánru na světě. Grubb zde například vdechl život rase gnomů, které pojal jako jakousi satiru na své původní povolání. Gnomové, tak jak je stvořil, pak jako rasa expandovali i do jiných her a herních systémů.
Poté, co odešel z DragonLance, pracoval na mnoha dalších projektech. Spolu s Edem Greenwoodem vytvářel svět Forgotten Realms a zpracovával průvodce pro hráče. Vypracovával herní systém pro Marvel Super Heroes založené na komiksovém světě, spoluvytvářel hry Spelljammer nebo Al-Qadim. Z nejnovějších prací je možno jmenovat třeba význačný podíl na Star Wars RPG hře, práce na herním systému d20 Modern, případně účast v týmu tvořícím novou DragonLance RPG či novou kampaň pro Urbana Arcana.
Jeho první větší literární prací byla Finder's Stone Trilogy, na které spolupracoval se svou manželkou, Kate Novak. Ta byla mimochodem v té době rovněž jedním z autorů působících u TSR. Trilogie se odehrává v Grubbovi důvěrně známém světě Forgotten Realms. Skládá se z knih Azure Bonds (1988), The Wyvern's Spur (1990) a Song of the Saurials (1991). Jeff Grubb a Katy Novak tu přivádějí na scénu skupinu hrdinů v čele s nájemnou žoldnéřkou Alias, mágem Akbarem a paladinem Dragonbaitem. Tito hrdinové se musí postavit nebezpečí, které přichází jak z magie tak i čepelí nepřátel. Postavy si rázem získaly přízeň mnoha čtenářů.
Grubb neodmítl ani pozvání do světa DragonLance, takže od roku 1992 se jeho povídky objevily v několika antologiích z tohoto světa editovaných především duem Weisová-Hickman. V roce 1994 pak vyšel jeho první samostatný román Lord Toede v rámci cyklu DragonLance Vallains. Je to příběh laděný v humornějším duchu popisující osudy dračího velmistra Toedeho poté, co se vrátil na svět z Propasti díky sázce dvou démonů.
Později se znovu vrátil do Forgoten Realms knihou Cormyr: A Novel napsanou s Edem Greenwoodem, ve které zaznamenává historii země Cormyr. Ze stejného světa jsou i další knihy, na kterých spolupracoval opět s Kate Novak. V Masquerades (1995) se k žoldnéřce Alias vrátili a vytvořili pro ni další dobrodružství. V roce 1997 pak vyšly hned dvě knihy Finder's Bane a Tymora's Luck v cyklu o ztracených bozích.
O roku 1998 se Grubb rovněž angažoval ve světě Magic: The Gathering založeném na známé karetní hře. Nejprve je to první kniha cyklu Artefacts - The Brothers War, ve které soupeření a rivalita mezi dvěma bratry čaroději způsobí válku, která tak či onak zasáhne celou planetu. Hned v dalším roce vychází The Gathering Dark jako první díl trilogie The Ice Age, která vychází z knihy The Brothers War - v důsledku magické války nastává dlouhá doba ledová. Trilogie pokračuje díly The Eternal Ice (2000) a The Shattered Alliance (2000). V The Ice Age se autor stává kronikářem světa Dominaria.
Na základě dobrých ohlasů čtenářů na jeho knihy a předchozí spolupráce ho producent počítačových her WarCraft, Diablo a StarCraft firma Blizzard angažoval k napsání knihy hned ze dvou svých světů.
Grubb souhlasil a tak v roce 2001 spatřila světlo světa Liberty's Crusade, kniha založená na světě StarCraft. Tady se Grubb ocitá daleko v budoucnosti ve světě vesmírných válek, což je poněkud odlišné od fantasy prací, které publikoval dříve. Hned v následujícím roce vychází další kniha založená na hře. Tentokrát je to WarCraft a The Last Guardian.
Jeff Grubb stále ještě rád hraje hry na hrdiny, účastní se hned několika dobrodružství. Mimoto také velice rád čte, a to hned několik knih najednou, které nechává všude po domě, což se moc nelíbí jeho ženě Kate. A jako malý kluk se těší na vytváření nových světů a nových her.
text: Martin Fajkus
vyňato z knihy WarCraft 3 - Poslední strážce
Nalezené produkty: 3