Thomas Ott
Thomas Ott (1966) - Kreslíř komiksů, ilustrátor, filmař, hudebník a
zpěvák rockové kapely, vydal své první komiksové album, když mu
bylo 23 let.
V té době byl už jeho autorský vývoj završen: jako kreslíř se neměl kam dál vyvíjet a jako vypravěč zastával jednoznačnou, jasnou a neměnnou filozofii - cynický pesimismus.
Ale možná to nebude tak jednoduché. Ottovy příběhy jsou žánrově čisté ukázky komiksového horroru, které vždycky končí špatně a vždycky jsou plné podivného napětí a hrůzy, ale člověk má pocit, že rostou z nějakých fantastických, neznámých kořenů.
Zvláštní poznámka k Ottově technice: přísně vzato nejde o kresby, ale o grafiky, protože Ott používá speciální dvouvrstvý papír (spodní vrstva bílá, horní černá), do kterého kresbu rydlem nebo nožem vyškrabává. (Tento papír se v angličtině nazývá scratchboard, žádný český ekvivalent tohoto slova nám není znám.) Na počátku má tedy před sebou kreslíř souvislou černou plochu, ze které se postupně „vylupují" plochy světla. Ott sám to ironicky přirovnává k zážitku až religióznímu.
K této technice přistoupil ve chvíli, kdy si uvědomil, že pokrývá bílý papír stále většími plochami černi, a že by tedy bylo logičtější, kdyby postup obrátil. Uvedenou techniku před ním soustavně používal zejména francouzský kreslíř Marc Caro.
V té době byl už jeho autorský vývoj završen: jako kreslíř se neměl kam dál vyvíjet a jako vypravěč zastával jednoznačnou, jasnou a neměnnou filozofii - cynický pesimismus.
Ale možná to nebude tak jednoduché. Ottovy příběhy jsou žánrově čisté ukázky komiksového horroru, které vždycky končí špatně a vždycky jsou plné podivného napětí a hrůzy, ale člověk má pocit, že rostou z nějakých fantastických, neznámých kořenů.
Zvláštní poznámka k Ottově technice: přísně vzato nejde o kresby, ale o grafiky, protože Ott používá speciální dvouvrstvý papír (spodní vrstva bílá, horní černá), do kterého kresbu rydlem nebo nožem vyškrabává. (Tento papír se v angličtině nazývá scratchboard, žádný český ekvivalent tohoto slova nám není znám.) Na počátku má tedy před sebou kreslíř souvislou černou plochu, ze které se postupně „vylupují" plochy světla. Ott sám to ironicky přirovnává k zážitku až religióznímu.
K této technice přistoupil ve chvíli, kdy si uvědomil, že pokrývá bílý papír stále většími plochami černi, a že by tedy bylo logičtější, kdyby postup obrátil. Uvedenou techniku před ním soustavně používal zejména francouzský kreslíř Marc Caro.
Nalezené produkty: 5